Blazersklas

Vind je het leuk om een blaasinstrument te spelen? Meld je dan aan bij Muziekvereniging Sint-Michaël.

Vindt je het leuk om een blaasinstrument te spelen? Meld je dan aan bij Muziekvereniging Sint-Michaël. Wanneer je net begonnen bent met het muziekmaken bij Muziekvereniging Sint-Michaël, leer je direct om met leeftijdsgenoten samen muziek te maken in de blazersklas. De blazersklas biedt jou de mogelijkheid om een blaasinstrument te leren spelen. Je leert door middel van individuele lessen van een muziekdocent van Médèz het instrument te bespelen.
Maar het is natuurlijk veel leuker om samen te spelen met verschillende instrumenten. Daarom speel je in de blazersklas direct met anderen samen zodat je op een gezellige en leuke manier met elkaar leert samenspelen. In de blazersklas speel je samen met verschillende instrumenten onder leiding van een dirigent. Met elkaar zal je leuke en uitdagende muziekstukken spelen. De blazersklas repeteert iedere week in van 19:00 tot 19:30 uur.

Voor het opleidingstraject voor blaasinstrumenten werken wij samen met Médèz, een school voor muziek, dans en zang. Onze vereniging is medeoprichter van Médèz en daarom zijn wij nauw betrokken bij de muzieklessen die aangeboden worden door Médèz. Indien je lid bent van onze vereniging krijg je bij Médèz tegen een gereduceerd tarief muziekles van een professionele muziekdocent. Omdat je lid bent van onze vereniging leer je meteen, onder begeleiding, samen te spelen met andere muzikanten. Dit leer je in onze blazersklas. Na het behalen van je A diploma ga je naar het leerorkest. In het leerorkest leer je om moeilijkere stukken samen onder de knie te krijgen onder leiding van een professionele dirigent. Samen met de dirigent en de jeugdcommissie zal er worden gekeken naar je niveau en zal je worden begeleid naar een hoger niveau met leuke uitdagingen. Wanneer je je B-diploma hebt behaald of B-niveau hebt, en er plaats is in het harmonieorkest, stroom je door naar het harmonieorkest. In het harmonieorkest kom je in aanraking met zeer uitdagende stukken en leer je binnen het orkest, binnen je instrumentengroep en door middel van ensembles de moeilijkste ritmes onder de knie te krijgen.

Kijk voor de tarieven van muziekles op www.medez.nl of informeer vrijblijvend bij ons secretariaat.

Opleiding

Wij bieden een opleidingstraject aan met als uitgangspunt dat iedereen, ongeacht zijn of haar leeftijd, kan beginnen met het bespelen van een blaas- of slagwerkinstrument.

Wij worden gesteund door

Scroll naar boven