slagwerkgroep

Muziekvereniging Sint-Michaël werkt bij de slagwerkgroep intensief samen met Rhythm Impact. Onze slagwerkgroep bestaat momenteel uit twee selecties, te weten een A-selectie en een B-selectie. Beiden staan onder leiding van instructeur Tonn van de Veerdonk.
In eerste instantie volg je een individuele basisopleiding (voor meer informatie over de slagwerkopleiding bekijk in het menu Jeugd-(opleiding) onder opleidingstraject). Na behalen van het zogenaamde bouwstenendiploma stroom je door naar de slagwerkgroep van Muziekvereniging Sint-Michaël. Je begint dan in de B-selectie waar in groepsverband wordt geoefend en waarbij je leert spelen op verschillende instrumenten bv kleine trom, bongo’s, percussie etc.Zodra je alle instrumenten goed beheerst stroom je door naar de A-selectie. De slagwerkgroep van Muziekvereniging Sint-Michaël geeft gedurende het jaar diverse spetterende optredens in groepsverband.
slagwerkgroepen Zomeravondconcert
Naast het slagwerk in slagwerkgroepen bieden wij slagwerkers eveneens de mogelijkheid om opgeleid te worden tot orkestslagwerker. Het slagwerk van een orkest is cruciaal. Daarom is het belangrijk om goede orkestslagwerkers op te leiden. Drumschool Rhythm Impact is een initiatief van onder andere Tonn van de Veerdonk.

Muziekvereniging Sint-Michaël is erg blij met de samenwerking met Rhythm Impact. Rhythm Impact is in 2014 uitgeroepen tot de Beste Drumschool BeNeLux 2014.

De kwaliteiten van Rhythm Impact vormen voor onze vereniging de ideale omgeving om onze slagwerkers een goede opleiding te kunnen bieden zodat zij nog vele jaren op niveau met plezier muziek kunnen maken.

Wij worden gesteund door

Enkele orkesten binnen onze harmonieverenging

de kweekvijver van onze vereniging

de muziek varieert van klassiek tot pop, van wals tot tango