Leerorkest

Het Leerorkest is de kweekvijver van onze vereniging. Je leert in het Leerorkest op een leuke manier om samen muziek te maken. Van een individuele klank naar een orkestklank.

Als je begint met het leren bespelen van een instrument, start je in de Blazersklas. Daar leer je in groepsverband het instrument te beheersen. Wil je meer weten over de Blazersklas, klik dan hier.

Zodra je al aardig met het instrument overweg kunt stroom je door naar het Leerorkest. In het Leerorkest leer je onder leiding van een dirigent samen met andere muzikanten muziek te maken en te luisteren naar elkaar. En dat is multitasken: noten lezen, instrument bespelen, luisteren naar je medemuzikanten en kijken naar een dirigent.

Het Leerorkest is een plek voor jong en oud om zich muzikaal verder te ontwikkelen. Meermaals per jaar geeft het Leerorkest leuke concerten om het publiek te laten horen wat zij weer allemaal hebben geleerd. Zodra je het niveau van het Leerorkest bent ontgroeid, kun je doorstromen naar een van onze andere orkesten.

Heb je interesse om je aan te sluiten bij het Leerorkest? Neem dan contact op met het secretariaat en kom eens luisteren bij een van de repetities van het Leerorkest. Het Leerorkest repeteert op donderdagavond van 18:45 uur tot 19:45 uur in De Meander en staat onder leiding van dirigent Bianca Kuijpers.

Wij worden gesteund door

Andere orkesten binnen onze muziekvereniging

om plezier te hebben in het maken van muziek, maar wel op een zo hoog mogelijk niveau

de muziek varieert van klassiek tot pop, van wals tot tango