Schoolprojecten

leuke muziekproject uitvoeren op school

samen muziek maken in de klas!

Onze vereniging doet ieder jaar een muziekproject op de basisscholen in Sint-Michielsgestel. In de zomer van 2017 zijn we begonnen aan een nieuw project ”samen muziek maken in de klas!”. Gedurende vijf weken werd groep 5 van basisschool De Touwladder verdeeld in drie groepen: klarinetgroep, trompetgroep en slagwerkgroep. Alle kinderen kregen vijf weken lang een instrument mee naar huis zodat ze thuis het instrument konden ontdekken.

Onder schooltijd krijgen de kinderen in groepen les van een professionele muziekdocent en uiteindelijk sloten ze, na vijf weken oefenen, het project af met een fantastisch concert!

Ook de komende jaren gaan wij weer ons best doen om een leuk muziekproject uit te voeren op school. Dit jaar hebben we de ambitie om op alle scholen in Sint-Michielsgestel dit project uit te voeren.