Het Avondorkest

Als je ook eens wat anders wilt spelen dan die keigezellige hosmuziek van je dweilorkest, of als ons harmonieorkest wat te hoog gegrepen is, of je hebt overdag geen mogelijkheid om te repeteren, kom dan kennis maken met ons Avondorkest.
Het muzikaal niveau van het Avondorkest is haalbaar én ambitieus. We zoeken met onze dirigent regelmatig de grenzen op van ons muzikale kunnen, maar we houden het leuk. We hechten veel waarde aan gezelligheid en persoonlijke aandacht.
Het Avondorkest heeft een zeer gevarieerd repertoire. Meestal swingend, af en toe statig, meestal vrolijk, maar soms melancholiek. Het theatrale Game of Thrones komt na een dartele Mary Poppins. Of we beginnen, nog buiten adem, aan een vurig Latijns-Amerikaans Oyo com va gevolgd door de swingende Ode aan Louis Armstrong. Tijdens In the Mood wippen we bijna van onze stoelen en bij de saxofoonsolo in Passadena, houden we -op een na, natuurlijk– de adem in, om daarna allemaal weer opgelucht los te gaan.

Met dit repertoire verzorgt het Avondorkest diverse mooie en gezellige concerten in de regio. Veelal jaarlijks organiseren zij bijvoorbeeld een zeer gezellig concert in park De kleine Ruwenberg bij de kiosk.

Heb je interesse om je aan te sluiten bij het Avondorkest?

Neem dan contact op met het secretariaat of kom eens luisteren bij een van de repetities van het Avondorkest. Het Avondorkest repeteert op dinsdagavond van 20.00 uur tot 22.00 uur in de Meander.

Wij worden gesteund door

Naast het avondorkest hebben wij nog andere orkesten

de kweekvijver van onze vereniging

de muziek varieert van klassiek tot pop, van wals tot tango