Het Harmonieorkest

Het Harmonieorkest telt ruim 35 leden en speelt een zeer gevarieerd repertoire. Het Harmonieorkest heeft de ambitie om zich muzikaal te blijven ontwikkelen en daarnaast mooie concerten te geven voor het publiek.
Het belangrijkste doel sinds de oprichting in 1925, is altijd geweest om plezier te hebben in het maken van muziek. Het Harmonieorkest combineert dit speelplezier met de ambitie om zich muzikaal te blijven ontwikkelen en daarmee een zo hoog mogelijk haalbaal speelniveau na te streven. Daarnaast is het ook belangrijk het publiek te entertainen met grandioze concerten en spectaculaire optredens.
Doordat er vaak met themaconcerten wordt gewerkt, speelt het Harmonieorkest een zeer gevarieerd repertoire. Enkele voorbeelden uit het verleden zijn het Bokkenconcert voor carnaval ,concerten in Franse- , Spaanse- en Weense- sferen, musical-, film- en gamesmuziek met geprojecteerde beelden op de achtergrond, prom-concerten en uitvoeringen met internationale en nationale artiesten, zoals Gerard van Maasakkers, Steven Mead (euphonium), Frits Damrow (trompet) en Fred van Beek (accordeon).

Met regelmaat gaat het Harmonieorkest samenwerkingen aan met andere muzikale verenigingen, solisten, zangers, koren, dansgroepen en andere culturele organisaties.

Heb je interesse om je aan te sluiten bij het Harmonieorkest? Neem dan contact op met het secretariaat en kom eens luisteren bij een van de repetities van het Harmonieorkest. Het Harmonieorkest repeteert op donderdagavond van 20:00 uur tot 22:15 uur in De Meander en staat onder leiding van dirigent Henk Mertens.

Wij worden gesteund door

Andere orkesten binnen onze vereniging

de kweekvijver van onze vereniging

de muziek varieert van klassiek tot pop, van wals tot tango