Het Dagorkest

Samen muziek maken is een leuke en ontspannende bezigheid. De 27 muzikanten van het Dagorkest kunnen dat volmondig beamen. Het Dagorkest onderscheidt zich van de andere orkesten doordat zij o.a. overdag repeteren.
Elke donderdag komt het Dagorkest van 09.30 tot 11.30 uur samen in De Meander in Sint Michielsgestel om te repeteren onder leiding van dirigent Jos van Erp. Aan dit repetitietijdstip overdag ligt ook de naam van het orkest, Dagorkest, ten grondslag.
Dagorkest groepsfoto
Het repertoire van het Dagorkest is van een gemiddelde moeilijkheidsgraad en bevat een brede variëteit aan muziekgenres inbegrepen marsen en kerstmuziek. Met dit uitgebreide repertoire verzorgen wij jaarlijks een aantal optredens voor organisaties zoals ‘De Zonnebloem’ of de KBO en voor zorginstellingen in de regio. Maar ook bij lokale activiteiten zoals wandelevenementen bieden wij muzikale ondersteuning.

Mocht je nu denken, dat is ook wel iets voor mij, dan kun je contact opnemen met het secretariaat van onze vereniging of kom eens luisteren bij een van de repetities van het Dagorkest.

Wij worden gesteund door

bekijk onze andere orkesten

de kweekvijver van onze vereniging

de muziek varieert van klassiek tot pop, van wals tot tango